|   | 
		
	
		|   | 
		
		
	
		|   | 
		
	
		
		
		 | 
		  | 
				
 
  
 
  Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?
 
  
Dla samochodu z napędem tylnym i przednim, zalecamy montowanie najnowszych opon z tyłu, dla większego bezpieczeństwa w sytuacjach nieprzewidzianych i trudnych (gwałtowne hamowanie, ostry zakręt...) przede wszystkim na mokrym podłożu. 
  
 
  
 
Liczne testy dowiodły, że łatwiej kontrolować koła przednie niż koła tylne.
  
Opony z przodu zużywają się zazwyczaj szybciej niż z tyłu, zwłaszcza w samochodach z przednim napędem, które stanowią większość obecnych samochodów.
  
  Nowe opony zamontowane z przodu :  
  
-  Zachowanie samochodu zmieni się, ponieważ równowaga przód/tył zostanie odwrócona.
Kierowca przyzwyczajony do samochodu, który ma mniejszą przyczepność z przodu będzie więc zaskoczony.
 
-  Na drodze śliskiej, tył wpadnie w poślizg przed przodem.
Kierowca nie będzie miał żadnej możliwości kontrolowania osi tylnej, i będzie miał tendencję do przyspieszenia co powiększy zjawisko obracania samochodu. Jedynie doświadczony kierowca będzie umiał wyjść z tej sytuacji...
  
  
  Nowe opony zamontowane z tyłu :  
  
-  Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie identyczna.
 
- Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie identyczna.
 
-  Przyczepność osi tylnej będzie większa i kierowca będzie mógł kontrolować i prowadzić samochód bez kłopotów, zwalniając i skręcając kierownicę w kierunku zakrętu.
 
 
  
Dlatego Michelin radzi ograniczyć ryzyko montując opony nowe lub mniej zużyte z tyłu aby :
- lepsza przyczepność w zakręcie.
  
-   zwiększone bezpieczeństwo.
  
 
  
 
  
 
 [ powrót ]   
   
		
		
		 | 
		  | 
	 
	 
		
		
		 | 
		  | 
	 
	 
		
		
		 | 
		  | 
	 
	 
		 |